Nem is tudom, hol kezdjem utazásom elmesélését, hiszen oly sok minden történt. Miért pont Krakkó? Nyugatra menni manapság nem túl olcsó kiruccanás, pláne egyetemi pénztárcához mérve, pedig eredetileg Münchenbe (is) akartunk utazni, de aztán újfent Prágát választottuk, hogy oda megyünk, de aztán nem jött össze. Tanakodtunk, hogy hova menjünk, keletet leszavaztuk, így maradt Közép-Európa. Én már jártam korábban Krakkóban, meg Lengyelországban is kétszer, így rávettem a két legjobb barátomat, hogy Krakkó lesz az ideális hely számunkra.

Főtéri zsúfoltság

Krakkó nem sok mindenben különbözik az itthon tapasztaltaktól, talán nyáron nagyobb ott az idegenforgalom. Az árak hasonlóak, mint itt nálunk(a sör olcsóbb), úgyhogy nem nehéz kikalkulálni, mi mennyibe kerül. Krakkó közigazgatása nagyon fejlett, a villamosok igen jól behálózzák a várost, így azokkal szinte mindenhova el lehet jutni, mi buszra nem is szálltunk föl. Elvileg kellene fizetni a jegyért, és ott mindenki rendesen meg is teszi, de mi az 5 nap alatt egy ellenőrrel sem találkoztunk (de azért jó ha lapul egy jegy a zsebünkben, hogy eljátszhassuk a jajnemértemturistavagyok dumát).

A Rynek éjjel

Nekifogtunk még itthon a tervezgetésnek, hogy hogyan utazunk, hol szállunk meg stb. Nem volt egyszerű! Krakkóba a buszok a hét 4 napján járnak csak (Prágába mindennap!), szerda, péntek, szombat és vasárnap. Ez azért volt rossz, mert mi pénteken akartunk menni és vasárnap haza, de pénteken itthonról f3kor megy csak a busz, ami azt jelentené, hogy este 11-re értünk volna Krakkóba, így bukva egy teljes napot. Végül úgy oldottuk meg, hogy meghosszabbítottuk a tartózkodásunkat. Szerdán utaztunk le, vasárnap meg föl (jó-jó, tudom, hogy Krakkó van a térkép szerint följebb). Szállásunk szuper volt, egy diákszállóban laktunk, neve: Seventh Heaven Hostel. 4 estére 13 500Ft-ot kértek el, szerintem ez olcsó, akárhonnan is nézzük, az ár reggelit is tartalmazott(self service) és használhattad a konyhát, hűtőt! A szobánk tiszta volt, takaros, de ennél nem is kell több, hiszen nem a szálloda miatt jöttünk.

Nem csak nálunk van utca embere

Bevezetőnek ennyit, most mindenféle mást átugrok, és kezdem azzal, hogy első este mit csináltunk a kipakolás, elhelyezkedés után. Fontos: térképezd fel a környéket! Szereztünk Krakkó térképet, amit a hostelben ingyen adnak és szépen körbesétáltuk a környéket, hogy visszataláljunk mindig. Majd mivel én már voltam előtte Krakkóban, nekiduráltuk magunkat, és elindultunk a centrum felé, hogy a kötelező turistalátványosságokon túlessünk. Út közben találtunk boltot is (mert kerestünk), hiszen már nagyon megszomjaztunk egy jóféle lengyel sörre. Ezt legkönnyebben az Alkohole nevezetű boltokban lehet beszerezni. Vigyázni kell, mert mi nem voltunk elég óvatosak, a lengyel sörök erősebbek, mint az átlagsörök! Átlagosan 5-6%-osak, ami be-, ill.visszaüthet 4-5 sör után. Első este nem akartunk nagy ramazurit csapni, így csak sétálgattunk fel-alá a városban, és élveztük, hogy együtt vagyunk. Nagyon kellemes volt. Vigyázat: lengyelek fokozottan ügyelnek a köztéri alkoholizálásra, így mindenki legyen résen, senki sem szeretné, ha megbírságolnák, gondolom. Minket nem kaptak el szerencsére, de a város tele van rendőrökkel, és ilyen önkéntesekkel, polgárőrökkel. Visztula partján kötöttünk ki az este vége felé, és persze jó pár sörrel a kezünkben. Ott már igencsak jókedvűek voltunk. Mindenkinek szólok, nehogy beleessen a Visztulába, nem jó móka, és ez könnyen előfordulhat, mert nincsen korlát vagy ilyesmi. De jó tudni, hogy az gyűjtőhelye a helyieknek, sokan vannak ott, mert van nagy füves rész, és ilyen Gödör-szerű az egész, úgyhogy aki „hazai ízekre” vágyik, az itt megkaphatja. Nagyon kellemes este volt az első, sokat kacagtunk (mert ittunk). Krakkó esti fényekben nagyon szép, főleg a főtér(Rynek) lenyűgöző, egy-két fényképet megér, az biztos. Ott aztán van élet, az összes étterem, söröző dugig van, főleg persze turistákkal, de vigyázni, az árak is olyanok. Habár ha valaki nagyon szentimentális, akkor nem lehet felróni neki, ha elkapja a hangulat és bevág egy kellemes Tyskie-t vagy Zywiec-et. Majd később ajánlok jó söröket, borokat nem, mert olyat nem ittunk, de talán azért, mert nem érdemes. Szóval, hagyok valamit a második részbe is, hiszen még hátravan 3este a krakkói utazásunkból…. Folyt. köv.

Szerző: I Empire  2009.10.17. 18:01 3 komment

Címkék: sör utazás lengyel lengyelország hostel krakkó visztula

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

I Empire · http://szlawirtus.blog.hu/ 2009.10.17. 19:01:48

Már kész a folytatás, napokon belül feltöltjük!

zahnrad_bunker 2009.10.19. 23:46:05

Nem is igazán lett volna mit írni a borról, tekintve, hogy tudtommal nincs is nagyon saját boruk, ami náluk kapható, az francia, spanyol, illetve magyar bor nagyrészt.

I Empire · http://szlawirtus.blog.hu/ 2009.10.20. 07:42:38

Így van, föleg magyar borokkal operálnak. Láttam sok vicceset is, megtalálható nálióuk pl.: Cimbora tájbor is, nem a legszarabb kategóriában, és ezt Prágában találtam, jojo, tudom, hogy Krakkóról van itt szó, de nem jobb a helyzet Lengyelo-ban sem.