A múlt héten egy busznyi magyart hagytak Krakkóban, néhány napja több mint öt órát késett a járat, Bécsből hazafele jövet az utasok fizették a benzinpénzt. Közben az egyik sofőr a benzint lopja, a másik sztrájkol, mert fél éve nem fizették ki. Mi történik az Orangewaysnél?


Ritkán szoktunk ilyesmi témákról posztolni, mert finoman szólva sem állnak közel a „szláv virtushoz”, de mivel a fentebb említett vállalat rengeteg járatot indít többek között Krakkóba – ahova hosszú időn keresztül magam is szinte havi rendszerességgel utaztam az Orangewayszel -, illetve Prágába, ami legalább annyira kedvelt város a magyar egyetemisták, turisták körében, mint az egykori lengyel főváros. 
 

Az Orangeways nevében kellemes utazást kívánunk!

Amikor 2010 elején elkezdtem a OW-zel igen gyakran ingázni Budapest és Krakkó között, teljesen meg voltam elégedve a társasággal. Szinte mindig tudtam jegyet venni, a buszok idejében indultak, a sofőrök, utaskísérők általában kedvesek voltak, és ha épp nem volt semmilyen baleset az úton, vagy nem tombolt hófúvás a Tátrában, akkor többnyire idejében haza is értünk. 

Azóta mintha a feje tetejére állt volna a világ a vállalat háza táján: csak az elmúlt hetekben több helyről is arról számoltak be, hogy a buszok nemhogy 1-2, de néha 5 órákat is késnek – ebben az utóbbi időben egyébként élenjárt a krakkói járat. Az utaskísérőt sok helyen már nem alkalmazták, eltűnt az „ingyen” forrócsoki és a filmeket sem vetítették már a hosszabb utakon sem – apró dolgok ezek, de ezzel gyakorlatilag megszűnt az utasok apró kényelemérzete is – különben meg eddig ez mind benne volt a jegyárban, ami ezek szerint most egyértelmű minőségromlást jelent. Ennyi erővel érdemesebb jegyet venni az olcsóbb és pontosabb Eurolinesra – ott legalább nem kérnek el plusz 200 forintot a bőröndünk csomagtartóba pakolásáért és nem is kell megnézni egymás után négyszer az Avatart egy 15 colos minitévén. 

A cégnél idén novemberben lepleztek le egy „bűnbandát”, amely tulajdonképpen az ott alkalmazott buszvezetőkből és utaskísérőkből állt, akik a benzinkutaknál kannákba töltögették a cég benzinkártyáján vásárolt üzemanyagot, ezzel több hónap alatt hatalmas pluszköltségeket (65-70 millió HUF) generálva a vállalatnak. Kovács Miklós vezérigazgató szerint 25-30 dolgozó lehet érintett, ez a cég alkalmazottainak 10 százaléka (!). A dolgozók a benzinlopás mellett hamis jegyértékesítéssel is foglalkoztak: vagy nem adtak nyugtát az utasoknak, vagy a buszon hátrahagyott jegyeket újra értékesítették – írja a hirado.hu. 

Azt azonban elfelejtette megemlíteni a vezérigazgató úr, hogy az elmúlt időszakban többször is sztrájkoltak a dolgozók a több hónapja elmaradozó kifizetések miatt. 

Az utóbbi időben igencsak megszaporodtak a járatkésések, illetve az sem ritkán fordul elő, hogy egy busz el sem indul. Az Orangeways Facebook profiljára beérkező panaszokból lassan szinte kiadványt lehetne szerkeszteni, annyi van belőlük – valószínűleg azért, mert a cég ügyfélszolgálata telefonon elérhetetlen, az emailekre pedig nem válaszolnak. 

December 16-án egy bécsi járat nem tudott elindulni a Népligettől, mert a sofőr benzinkártyáján nem volt pénz (a tank természetesen üres az indulás előtt) – végül a buszvezető a saját pénzén tankolt meg. Ugyanez a busz visszafelé 19.00-s indulás helyett fél tízkor indult haza, hogy a fáradt utasoknak esélye se legyen már elérni az utolsó BKV járatokat az éjjel egy órás Pestre érkezést követően. Két nappal később úgy ahogy van elmaradt a bécsi járat, néhány napja pedig még a Híradóban is szerepelt, hogy egy hazafelé tartó buszt az utasok pénzén kellett megtankolni, hogy hazajussanak. 
 
 2011. októbere óta az Orangeways Zrt. a Magyar Labdarúgó Szövetség (MLSZ) kizárólagos autóbuszos szponzora. Dr. Vági Márton, a Magyar Labdarúgó Szövetség főtitkára a megállapodást így kommentálta: "Örömmel fogadjuk az Orangeways Zrt-t hivatalos támogatóink között. A társaság eddigi teljesítménye és nemzetközi tapasztalatai számunkra meggyőző garanciát jelentenek arra, hogy a magyar válogatott tagjai, ha lehet, a korábbinál is színvonalasabb körülmények között összpontosíthassanak az előttük álló feladatokra".
 

Közben külföldieket – zömében lengyel, cseh egyetemistákat – hagynak Budapesten, akik utána képtelenek elérni a céget mind telefonon, mind az interneten, ami amellett, hogy önmagában is döbbenetes, még azért is felháborító lehet a külföldiek (de a magyarok) számára is, mert a jegyvásárlásnál kötelesek vagyunk megadni a telefonszámunkat, illetve az email címűnket: ezzel gyakorlatilag minden utasukhoz van kontaktjuk. 

Szintén december 16-án (helyesebben 17-én éjszaka) egy egész busznyi embert hagytak Krakkóban, mivel a 22.30-ra meghirdetett autóbusz éjfélkor még sehol sem volt, ezért a várakozó utasokat kénytelenek voltak kitessékelni a pályaudvart záró dolgozók. A busz valamikor hajnalban megérkezett, aztán üresen vissza is fordult Budapestre, anélkül, hogy az utasokat bármilyen módon tájékoztatták volna. 

A vállalatnak egyébként több tízmilliós tartozásai vannak, eközben a kifizetetlen dolgozók sztrájkolnak, de valószínűleg nem sokáig veszik már saját pénzükből a benzint. Az utasok pedig elégedetlenek, hiszen az előre kifizetett pénzükért (és idejükért) nem azt kapják, amire számítanak. Még néhány ilyen balhé és az Orangeways elveszíti az összes utasát, akik inkább választják majd a drágább, de biztosabb vonatot. 

Na, jön valaki Prágába szilveszterezni?

 

Szerző: Zajka  2011.12.23. 07:00 25 komment · 3 trackback

Címkék: prága krakkó orangeways

A bejegyzés trackback címe:

https://szlawirtus.blog.hu/api/trackback/id/tr783489745

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: OrangeWays fail 2011.12.24. 07:16:13

Nem egészen karácsonyi téma, de sajnos írni kell róla, hogy a drága OrangeWays, azon felül, hogy jó áron már elszállított minket Marosra, Bécsbe, és Prágába is, sajnos mostanában elkezdtek görénykedni. Ez látszik a trackback linken is, és a lentebbi le...

Trackback: OrangeWays fail 2011.12.24. 07:15:35

Nem egészen karácsonyi téma, de sajnos írni kell róla, hogy a drága OrangeWays, azon felül, hogy jó áron már elszállított minket Marosra, Bécsbe, és Prágába is, sajnos mostanában elkezdtek görénykedni. Ez látszik a trackback linken is, és a lentebbi le...

Trackback: Jézuska és Télapó 2011.12.23. 15:44:29

... igaz történet nyomán ... írta: Gáspári Marianna  

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ladymerenwen 2011.12.23. 10:24:19

Kár, hogy ennyire nem megy az Orangewaysnek, mikor velük utaztam Prágából nyár elején, minden rendben volt és kedvesek voltak az utaskísérők. Egyébként annyira nem baj, hogy elkérik a telefonszámot az utasoktól, mikor a barátom utazott volna Prágából és baleset miatt törölték a buszt, amivel ment volna, még fel is hívták telefonon, hogy a következő járatra felfér. Mindez nyár elején volt, úgy látszik azóta vannak gondok. Pedig a buszos társaságok közül szerintem ők biztosították a legkényelmesebb körülményeket a hosszú utakhoz.

csudri82 2011.12.23. 16:01:34

Mi október végén mentünk velük Prágába tízen. Odafelé mosolygós utaskísérő hölgy, ingyen forróitalok, eldobható fülhallgató a filmekhez, hogy aki nem kíváncsi rá, azt se zavarja. Tökéletes út volt. Oda.
Visszafelé kaptunk három gorilla söfőrt, bunkók voltak, semmi forróital, fülhallgató nuku, így hallgathattuk az idióta Adam Sandler filmeket csutka hangerőn...olvasó lámpa sem működött. Az oda és a visszaút között 4 nap telt el, nem értem, hogy lehet ekkora különbség. -.-

Toni13 2011.12.23. 16:07:43

November közepén utaztunk velük Prágába. Oda-vissza útn kedves sofőrök és utaskísérő volt, egy percet nem késtünk. Viszont fülhallgató nuku, ami kicsit gáz, illetve hazafelé forróital sem volt, "technikai okok miatt".

kela-bá 2011.12.23. 17:28:36

@ladymerenwen: @csudri82: @Toni13:
2010. szeptemberében az Orangeways jóvotából csöves lettem Prágában. Műszaki hiba miatt keveredés lett a buszok szineiben. Nem vették fel a megadott mobolszámú telefont. A biztositó felvette, aztán az is faképnél hagyott. A Berlin felé menő Orangeways-os sem segitettek az okok feltárásában. Hiába volt minden utazási adat, időpontok, telefonszámom , semmi ! Nem kerestek. Ott szoroztam a Florenszen mig ki nem tessékeltek. Aztán bolyongtam az utcákon, szálloda portájába kérecszkedtem be. Hajnal kettőkor onnan is mennem kellett. Végül kartonpapiron huztam magam össze egy árkád alatt.

Másnap egy következő járattal mikor hazaértem, nem tudtak arról hogy valakit kint hagytak. Reklamálás, levelezés, állitották, hogy ott nem hagytak senkit, majd a Békéltető Testületet ajánlották. No erre jól bepipultam, kivertem a balhét. Beismerték, hogy kettős műszaki hiba történt Berlin és Prága között. Erre aztán megigérték, hogy jóváirják a teljes utiköltséget, melyet egy éven belül leutazhatok. Lám még van betyárbecsület ! Gondoltam...Tévedtem !

Ez év májusában jelentkeztem az útitervemmel. Nem úgy emlékeztek rá ahogy megegyeztünk ! Elküldtem az e-mail másolatot, mellébeszéltek, kihátráltak.

PRÁGA nagyon szép, mindenkinek ajánlom. DE ne ORANGEWAYS járattal próbálkozzanak!

Kellemes Karácsonyi Ünnepeket !

Doppelskorpion · http://posta.szalami.com/ 2011.12.23. 17:55:36

Az Orange Ways vagy más írásmód szerint Orangeways problémáiról, a bécsi magyarok levelezőlistáján, a legendás WU-listán, már nagyon régóta és gyakran szó esik... (A Volán és a MÁV mellett ugyanis ők üzemeltetnek a Budapest - Bécs vonalon járatokat.)

Én még sosem utaztam velük, ugyanis már régóta ismerem a Student Agency nevű brünni busztársaságot... Az egész koncepciót (forró italok, stewardkák, stb.) tulajdonképpen tőlük szedték a narancsosok, legalábbis régebbi a cég, és a koncepció ugyanilyen... csak a szlávok ;) profin csinálják...

Korábban heti rendszerességgel ingáztam Bécs és Brno közt, illetve sok más desztinációra is utaztam már velük, Budapestről vagy Bécsből!(Koppenhága, Stockholm, Berlin, Ruhrgebiet, Stuttgart, Prága, Brno, Ostrava, Olomouc, Pozsony, stb.)...

Összesen egyszer volt velük malheur, mégpedig, amikor Stockholmból jövet, valahol, valószínűleg Östergötland megyében, lerobbant a busz és órákig kellett várni (összesen 2 utas volt Stockholmból + a sofőr), és majdnem úgy kellett megoldani a szitut, hogy az osloi járat kerül egy nagyot Göteborgból, hogy elvigyen minket, de végülis sikerült újra beindítani a busz elekronikáját, és egy, mindkét buszjárat normális útvonalán fekvő, dél-svédországi állomáshelyen találkozni a másik járattal, tehát megoldották a problémát, és még akkor sem hagytak volna ott a semmi közepén, ha nem sikerül beindítani a buszt... (A stockholmi járat azóta már megszűnt... de az osloi üzemel... tehát, ha valami nem éri meg, akkor megszüntetik, na de nem így...)

Úgyhogy, ha valahová megy a Student Agency (vagy esetleg a Volán), akkor nem is teszek próbát másikkal... (Hanem max. átszállok Brnoban vagy Prágában, ha nem közvetlenül Bp-ről tudok így menni...)

-kk- 2011.12.23. 19:39:17

állítólag cirka 1 éve tulajt váltott az OW.
akkor kezdődtek a gondok.

d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2011.12.23. 19:54:48

Nyáron jöttem haza Székelyföldről, a szolgáltatással minden rendben volt, de az utaskísérő nem győzte sorolni a problémákat, többek közt azt is, hogy nem kap fizetést.

z.zrt. 2011.12.23. 20:12:49

én szerettem velük Prágából hazafelé jönni. nem állnak meg Brünnben, az minimum fél órával hamarabbi érkezést jelentett, de pár hónapja olyan késésdeficiteket fogtam ki, hogy meguntam a (sokszor) hidegben órákat várakozást...és szerintem nem csak én vagyok ezzel igy

Embervad 2011.12.23. 21:21:11

ennyit tesz a helyes és felnőtt emberhez méltó menedzsment..

szóval van, aki menedzsel.. és van, aki ész nélkül pénzt csinál.. ég és föld a különbség.

Fisk 2011.12.23. 22:31:12

Doppelskorpion-t támogatom, a Studentagency nekem is mindig bevált eddig. (www.cseh-busz.hu idehaza, amúgy studentagency.cz)

MitTomÉn 2011.12.23. 23:47:15

@-kk-:
Igen, valószínűleg köze lehet ennek az egésznek a tulajdonosváltáshoz is.
Ha valakit érdekelnek az összefüggések, íme néhány cikk.

Tulajdonosváltás:
www.origo.hu/uzletinegyed/hirek/20100907-autobusz-kozlekedes-eladta-az-orangewayst-kedves-ferenc-befekteto.html

Aztán meg a biznisz felfutása:
index.hu/belfold/budapest/2010/11/19/az_orangeways_nyerte_a_bkv_midibusztenderet/

Persze akadt ellenvélemény is
index.hu/belfold/budapest/2010/11/29/lizinggel_jobban_jart_volna_a_bkv/

Mikor is volt kormányváltás? 2010 nyarán? A cikkek dátumát tessék csak megnézni.
Egy rakás ilyen ügy van, és ugyan arról szólnak. Csak a vak nem látja...

Van további kérdés? :)

kela-bá 2011.12.24. 02:20:01

@MitTomÉn: Az én esetemben ( Csöves lettem Prágában)nem hoznám összefüggésbe a műszaki hibákat semmilyen kormányváltással.Az emberi mentalitással van baj. Azok a személyek akik a forgalmat szervezik és irányitják azok a felelősek, vagy felelőtlenek. Vagy, ha olyan történik, mint velem, akkor talán a kormánynak tartanának be, azzal, hogy nekem okoztak kellemetlenséget ? Ezt nem hiszem. Az viszont lehet, hogy fusztráltak az emberek, fáradtak, sokat dolgoznak, hogy egyáltalán éljenek ? Ennek viszont a jelenlegi kapitalizmus lehet az oka ? Csak a verseny, a piac, a nyereség a cél ? Csak a PÉNZ a lényeg, mármint a kapitalistának, a tulajnak ?
Egy okos hölgy szerint ennek vége kell, hogy legyen és szerinte 2012 december 21-én új korszak kezdődik : www.AVATARA - A MAGYAROK SZEREPE 2012 -BEN.AVI
Sajnos addig is veszélyben vagyunk:
www.vntv.hu/ 2013-májusára bedől az Euro ?
Boldog MAGYAR Karácsonyi Ünnepeket !

Mercel 2011.12.24. 02:46:28

Hello!

Jó reklám egy cégnek ha pont azt a szolgáltatást építi le amiből meg akar élni..

"Frigyes"

zsitva 2011.12.24. 05:09:09

jó és feltáró a cikk.
Annyit azért 10 év fölötti életkornál már illene tudni, hogy busz NEM megy benzinel.
Ergo a sofőrnek sincs benzinkártyája és az utasok se vesznek benzint.
Illetve ha mégis megteszik, hogy benzint tankolnak akkor onnan tényleg nem megy a busz tovább.
Ha cikk/blog író nem tudja mi különbség van a benzin és gázolaj között írjon üzemanyagot, üzemanyagkártyát.
Az a meghatározás jó mindenre.

Jancsa Jani · http://burger.blog.hu 2011.12.24. 07:22:10

üdv a klubban, trackbackeltem a sztorit, nalunk is elmaradtak a kiirt szolgaltatasok, valamint még pénzzel is lóg a kedves társaság már két hónapja... azt hiszem ez volt az utolsó utunk veluk, mert minket még nem hagytak ott sehol, nincs is kedvem megvarni, hogy ez megtortenjen...

MitTomÉn 2011.12.24. 09:43:01

@kela-bá:
Én sem arra utaltam, hogy a kormánynak tartana be akárki. Egyszerűen arról, hogy egy működő vállalkozás hogyan megy tönkre, amikor a tulajdonosi szemlélet megváltozik.

"Ennek viszont a jelenlegi kapitalizmus lehet az oka ? Csak a verseny, a piac, a nyereség a cél ? Csak a PÉNZ a lényeg, mármint a kapitalistának, a tulajnak ?"

Ne haragudj, de ez sajnos így elég butaság.

Éppen az Orangeways példája mutatja, hogy ha egy vállalkozás ténylegesen versenyez a vevőkért, ő akar a legjobb lenni, akkor ez sikerülhet. Sok elégedett ügyfél a megmondhatója, hogy ez jó (volt).
És természetesen e mögött anyagi érdek húzódik, nem szabad elvitatni. Hiszen mindenki, te is a saját anyagi jólétedért dolgozol, nem?

A gond ott van, amikor nincs szüksége egy cégnek a versenyre. Az nem kapitalizmus, hogy kvázi monopóliumokat hoz létre az állam (és nem csak a jelenlegi kormányzatra értem ezt...), ahol már nem kell versenyezni. Megszűnik a visszacsatolás az ügyfelek részéről, nem kell állandóan javulni, szolgáltatásokkal versenyezni, így aztán szépen tönkremegy az egész. Egy valódi piacon nem él meg az ilyen tulajdonosi szemlélet, elbukik a versenyben.

Az Orangeways is majd szép lassan elbukja az ügyfeleit. Ha normális piacon működne, becsődölne. Csak hát ha máshonnan megvan a pénze, akkor miért érdekelje a tulajt ez az egész? A fárasztó verseny? Az állandó alkudozás a piaci szereplőkkel (ügyfelek, alkalmazottak, versenytársak)...

Úgyhogy kéretik nem összekeverni: a rendes verseny jó, a normálisan működő kapitalizmus eredményeit mindnyájan szívesen élvezzük.
Ami miatt szívunk, az nem a normálisan működő kapitalizmus, hanem a kinyírt versenyhelyzet, a kvázi-monopóliumok miatt van! Sokáig élveztük ennek az "előnyeit" a szocializmusban, el kellene már hagyni ezt a gondolkodásmódot.

vez.-ig 2011.12.24. 10:44:25

@csudri82: Amint olvasod agépkocsivezetök a járandoságukat szeretnék!1200km megtéte után még a segged is nyalják?bocs

manes 2011.12.24. 11:02:35

""Örömmel fogadjuk az Orangeways Zrt-t hivatalos támogatóink között. A társaság eddigi teljesítménye és nemzetközi tapasztalatai számunkra meggyőző garanciát jelentenek arra, hogy a magyar válogatott tagjai, ha lehet, a korábbinál is színvonalasabb körülmények között összpontosíthassanak az előttük álló feladatokra". Olyan is a válogatott.....mint a szponzora.

tomfree 2011.12.24. 11:11:10

Orangeways járattal egyszer utaztam, de utoljára, még a legelején, amikor indult a cég, október végén volt talán 2007-ben, egyszerre 3 teli busz ment Prágába, az egyiken én is ott voltam balszerencsémre. Mivel Prágába kéthetente jártam akkoriban, szinte csukott szemmel ismertem az utat (hála a StudentAgencynek), ezért furcsa volt, hogy Prágáig a busz kétszer "tévedt" rossz irányba (rossz helyen ment le a lehajtóról az autópályán stb), majd Prágába érve (a másik két busz lehagyott minket a pályán)egy addig számomra ismeretlen úton próbálta megközeíteni a Florenc buszállomást. Természetesen ott is eltévedt a busz és a sofőr megállt az út mentén és bőszen elkezdte nézni a Prága térképet. Nem akartam hinni a szememnek. Utána az utaskísérő az utasoktól kért segítséget, mindenki az első sorokban Prága térképen próbált rájönni arr, hogy hol is vagyunk. Egészen szürreális volt. Amikor mondtam, hogy elég jól ismerem a várost, szó szerint a sofőr mellé hívtak, hogy akkor navigáljak. A sofőr elmondta, hogy a BKV-nál volt villamosvezető elötte és a jogsit buszra csomagban rakta le ott, ez az első komolyabb útja egyébként. Utána megkérdezte, hogy tudok-e buszt vezetni, mert marhára elfáradt és ha tudok átadná a volánt, úgy is jobban ismerem a járást nála, mert itt elöször van. Azt hittem rosszul hallok. Természetesen nem vezettem a buszt, plána nem kockáztatnám 50 ember életét, de meg voltam döbbenve. Elnavigáltam az embert az állomásra és fellélegezve szálltam le. Pár nap múlva hazafelé ugyanazzal a busszal jöttem, sofőrünk már csak utas volt, levették a volántól a fönökei, mondta is, hogy megy vissza inkább villamost vezetni, az nyugisabb meló. Halleluja. Hihetetlen a sztori, de megtörtént velem. Ma már csak nevetek a sztorin, de többet nem mertem velük utazni.

csudri82 2011.12.24. 11:57:45

@vez.-ig: Na álljon meg a menet! Fizetek egy szolgáltatásért, ezért elvárom, hogy megkapjam, amit leírnak.
Az a baj ezzel az országgal, hogy még mindig azt hiszik egyesek, hogy az ügyfél van a szolgáltatóért! Hát meg egy lóph@szt! A szolgáltatók vannak az ügyfélért! Ha pedig nem tudja megfelelő minőségben nyújtani, amit kell, akkor csökkentse a költségeket. Kevesebb busz, kevesebb sofőr, ezzel együtt persze kevesebb utas is, de legalább elégedettek lennének és arról születnének blogposztok, hogy az Orangeways mennyire szar.
Leírtam korábban, odafelé minden olyan volt, ahogy kell, egy szavunk nem lehetett, ezért csodálkoztam, hogy visszafelé parasztok voltak. Hogy lehet ez?

SzaszaG1 (törölt) 2011.12.24. 13:01:36

A lényeg, hogy nem szabad igénybe venni a szolgáltatásaikat.
napi.hu-n is volt erről több cikk hetekkel ezelőtt. Ott a cég dolgozói közül kommenteltek.

Környezettudatos 2011.12.25. 05:30:16

@kela-bá: Nagyon komoly linkek! Orvosnál már voltál? :)

Alensha 2011.12.25. 15:35:39

„Utána megkérdezte, hogy tudok-e buszt vezetni, mert marhára elfáradt és ha tudok átadná a volánt, úgy is jobban ismerem a járást nála, mert itt elöször van.”

Hát ez qva jó, ilyet még filmben sem láttam :D :D

kela-bá 2011.12.25. 22:00:58

@Környezettudatos: Köszönöm a reagálásod. Jó egészséget kivánok ! Ha ez fontos neked szivesen ajánlm figyelmedbe az alábbiakat - Szendi Gábor: Tények és tévhitek
- Dr. Hummel
- Dr. Légrády Péter : Tojás Táplálkozás Egészség
Egyébként nem járok orvoshoz, és azt kivánom neked, hogy te is kerüld el.
További Kellemes Karácsonyt !

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2011.12.27. 16:22:34

Лвов-ba is hasonló horror az Orangeways?
süti beállítások módosítása