9288,2 kilométer: pontosan ennyit kell megtennie azoknak a bátor utazóknak, akik vállalkoznak az egész Oroszországot átívelő vasútvonal megtételére. A transzszibériai vasút méltán legendás: a Föld leghosszabb vasútvonala a Moszkvát és Vlagyivosztokot összekötő sínpár. A majd tízezer kilométeres távolságot az Oroszországi Vasutak szerelvényei a menetrend szerint 147 óra 59 perc alatt teszik meg, mindeközben 8 időzónát keresztezve.
A hosszú útvonalból ˝mindössze˝ 1777 km (kb. az út 19,1%-a) esik az európai szakaszra és 7512 km (80,9%) az ázsiai rész. Utazásunk során persze nem csak a szibériai pusztákkal és havas mezőkkel találkozhatunk: a nagyobb városok megtekintésén kívül egyéb látványosságokat is tartogat az út.


A transzszibériai vasút keletkezése

 Az ötlet a XIX. század közepén született meg, egy, az egész birodalmat átívelő vasúthálózat megépítéséről. Persze ekkor még nem a kalandvágyó turistákra gondoltak: egy ekkora országban a legnagyobb nehézséget a különböző ipari területek összekötése jelentette. A gazdaság és az ipar megfelelő fejlődésének érdekében létre kellett hozni egy gyors és hatékony módszert a nagy mennyiségű áruszállításra. A korban erre leginkább a vasút tűnt alkalmasnak.
 Az építkezéseket végül 1891. május 31-én Vlagyivosztokban Vlagyimir Alekszandrovics trónörökös (későbbi II.Miklós cár) jelenlétében kezdték. Az Oroszország nyugati és keleti pontját összekötő vasútpálya megépítése a zord körülményekhez képest mindössze tíz évig tartott: 1901. november 3-án találkoztak a két irányból egymás felé haladó építők. A kezdetben még Szentpétervárról induló vonatot hivatalosan 1903. július 13-án adták át a forgalomnak; ekkor még a vagonokat vasúti komp segítségével juttatták át a Bajkál-tavon (ma a tó partján halad).


Kalandos utazás

 A vállakozó szellemű (és persze türelmes) utazók Moszkvából indulhatnak a majd egyhetes útra. Elsőre unalmasnak tűnhet az egy hetes út; a Szibéria szó hallatán legtöbbünknek a hideg futkos a hátán. De a transzszibériai utazás akár életre szóló kaland is lehet: gyönyörű tájakkal, eddig nem ismert népekkel találkozhatunk Ázsiában (az út 87 várost érint összesen). Talán éppen ezért kezd egyre több utazási iroda utakat szervezni, kifejezetten a vonatútra specializálódva. A jegy maga nem olcsó: a magyarországi 1000 út Utazási Iroda a Moszkva-Vlagyivosztok járatot 111.000 forinttól hirdeti (a jegy 4 fős kupéba szól - ugyanez luxusosztályon 203.200 forint). A vonatok amúgy jól felszereltek, étkezőkocsival, zuhanyzókabinokkal vannak ellátva.
A nagyvárosokban ki lehet szállni (Novgorod, Perm, Irkutsz stb.), vásárolhatunk, sétálhatunk - a vonat gyakran hosszabb időre is megáll. Utunkat akár megszakításokkal is ugyanazzal a jeggyel tehetjük meg: ha éppen megtetszene egy szép város, vagy kisebb település, maradhatunk éjszakára, hiszen a másnapi vonatra ugyanúgy érvényes a jegyünk.

 

                                                          A világ leghosszabb vasútvonala

 

Bajkál-tó
Az út talán legszebb látványossága a szibériai Bajkál-tó. Megtévesztő a név, hiszen méreteivel sok tengerrel vetekszik, az oroszok gyakran szívesebben is nevezik tengernek. A szinte érintetlen természetben elhelyezkedő tó és környéke 1996-ban  a világörökség része lett. A Bajkál-tó a világ legmélyebb tava (a tudósok szerint ma ismert legmélyebb pontja 1637m), átlagmélysége 730 méter. A tó méreteit hűen tükrözi az adat, miszerint a tó magában foglalja a Föld édesvíz készletének ötödét.

 

Transzszibéria filmen
Az egy hetes vonatút nem csak a mi fantáziánkat indította be. A hosszú kalandról sok film készült már, több-kevesebb sikerrel. Legsikeresebb közülük az idén januárban mozikba kerülő Transsiberian; Brad Anderson rendezésével. Igaz, a film nem a klasszikus Vlagyivosztok-Moszkva útvonalat mutatja be (a filmben Pekingből indulnak). A filmhez olyan neves színészek adták a nevüket, mint: Woody Harrelson, Ben Kingsley. Kedvcsinálóként ajánljuk a film előzetesét!

 

Szerző: Zajka  2009.11.12. 10:00 91 komment

Címkék: utazás videó oroszország vonat moszkva szibéria transzszibéria

A bejegyzés trackback címe:

https://szlawirtus.blog.hu/api/trackback/id/tr151494819

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

váév építők (törölt) 2009.11.12. 13:02:23

én végig nyomtam, elég kalandos volt, de megérte, nagyobb élmény volt a vonatozás, mint Kína.
a vonatjegy 5000 ft volt oda-vissza +2 yüan a helyjegy hazafelé...

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2009.11.12. 13:03:56

Jövő őszre (szeptember) tervezem az utat, első osztályon, ami egy kétágyas kupét jelent saját mosdóval. Egy orosz utazási irodával levelezgetek, ők nehezebben értik meg azt, hogy helyenként pár napra megszakítanám az utat és egy későbbi szerelvényen folytatnám az utamat, pedig biztosan nem egyedi igényről van szó. Az ár nagyon korrekt és én is kb. ekkora összeggel számolok a jegyre. Már nagyon-nagyon várom :)

Dude 2009.11.12. 13:10:31

Bevállalnám. De még mennyire.

Krajcs · http://uralicowboy.blog.hu 2009.11.12. 13:11:50

Most akkor hogyan van ez az 5ezer pénz a cikkben említetthez képest? A dolog amúgy engem is érdekelne. Az említett film is nézhető, igaz max egyszer...

FeroxX 2009.11.12. 13:20:10

ez nagy királyság lehet

váév építők (törölt) 2009.11.12. 13:22:48

@Krajcs: az 500 ft 1990-ben volt..

de ha adhatok tippet, akkor így menjetek:
1.itthon vegyetek egy jegyet záhonyig
2. Záhonyban vegyetek Csop-ig
3. Csop-on €-ért vagy $-ért vetessetek egy helyi emberrel "belföldi" jegyet moszkváig.
4. moszkvában szintén ugyanez : belföldi jegyet szibériába vagy pekingbe,a hova szeretnétek menni.
lényeg, hogy a nemzetközi jegyek jóval drágábbak, mintha szakaszonként vennél belföldi jegyeket.

mi másodszor így mentünk, és kb Csoptól alma-atáig 5 dollár !!!! volt az út!

Picsasereghajtó 2009.11.12. 13:24:50

"Az Oroszország nyugati és keleti pontját összekötő vasútpálya megépítése a zord körülményekhez képest mindössze tíz évig tartott"

Akkor a mi négyesmetrónk biztos a szibériainál négyszer zordabb körülmények miatt nem képes úgy negyven éve elkészülni :)) Vagy csak simán azért, mert a Keleti pályaudvar 40.000 kilométerre van a Kelenfölditől? De hiszen az majdnem az egyenlítő hossza...

MEGVAN!! A nagyszerű Demszky elvtárs olyan metrót épít nekünk, amely a keletiből Kanadába megy, majd a Csendes-óceán átszelése után Indiából érkezik egyenesen, megállás nélkül Kelenföldre! :)))

ektoplazm 2009.11.12. 13:25:46

@Krajcs: Szerintem ez úgy van, hogy az a bizonyos magyar utazási iroda hatalmasat szakít, szerintem elég szemét módon. Aki nem jár utána és nem magának szervezi meg, annak ennyi felárat kell fizetnie.

váév építők (törölt) 2009.11.12. 13:32:05

visszafelé a kínaiak nem ekertek nekünk eladni hálókocsijegyet, mert rühellték, hogy mo-on ilyen olcsó volt a jegy...nagy nehezen kiverekedtünk 2 helyjegyet hármunknak, a harmadik srác elbújt a csomagok között. indulás után néhényszáz km-el jön a kaller, és mondjuk neki, hogy hát izé..van egy potxautasunk, de hajlandóak vagyunk adni baksist, ah maradhat: megkapta a maradék rexona-spray és camel készletünket(ezeket vittük , hogy lefizessük az ottaniakat)és lerakott egy orosz csávót a vonatról, hogya cimbinknek jusson hely! :)

diktatorikus kleptokrácia 2009.11.12. 13:35:38

mi van a 'Cár ujja' legendáról?
a régiek azt beszélték, hogy Miklós cár - részt véve a munkálatokban - a vasútvonal kijelölésével volt elfoglalva, a vonalzó mentén meghúzott vonalnál az ujja útban volt, így ugrott egyet a ceruza hegye, ívet rajzolva az egyébként nyílegyenes vonalba. a többiek nem merték szóvá tenni, így inkább hagyták a tervekben szereplő 'púpot', s ennek megfelelően épült a vonal. ez a szakasz a 'cár ujja'

Budafoki 2009.11.12. 13:44:09

@Zanzo:
Emlékeim szerint (és a térképen is ez látszik) az a Moszkva - Szentpétervár vasútvonalon történt.

stulquec 2009.11.12. 13:45:27

@Zanzo: Én ezt a legendát a Moszkva-Szt.pétervár vonalról hallottam. :)

esef 2009.11.12. 13:46:56

Nekem is volt már szerencsém menni ezen a fantasztikus vonalon. Tényleg élmény.

Haynau (Sons of Monarchy) 2009.11.12. 13:50:24

Nekem Ulánbátor-Peking viszonylatban volt szerencsém 2007-ben megtenni az utat. Kényelmes (a "soft sleeper", azaz kétágyas elsöosztály ajánlatos, ott majdnem csak külföldi turista van a világ minden tájáról), cammogós, "gemütlich" utazás volt - kb. másfél napba került a mongol fövárosból eljutni a kínaiba. Csak a mongol étkezökocsiba ne menjetek - sört útközben az állomásokon is lehet kapni... ;)

Krajcs · http://uralicowboy.blog.hu 2009.11.12. 13:54:52

@váév építők: Köszönöm a választ neked, és az utánad szólónak is. Ha véletlen a a közeljövőben utazásra kerülne a sor, majd feltétlenül konzultálnék még veled, ha megengeded ;)

Mondjuk nyilván úgy érné meg tursita szempontból, ha az ember kb 3 hét alatt utazná be a távot. Kalandos arrafelé szállást találni, vagy az már tényleg utazási irodás buli?

Én őszintén szólva Japánba is szeretnék az út végén kijutni, ami így költség szempontból eléggé rendben van a minimum 200e-Ft-os repjegyhez képest...

kbellfan · http://rkbc.blog.hu 2009.11.12. 13:57:11

en vegignyomtam tobbedmagammal 2006-ban es telen -25/-30 fok korul. Hoban furdes Bajkal toba ugras -26fokban megvolt :) meg sok vodka :D utana fel evig asztal ala ittam mindenkit :D Russian Winter tour Lama Ole-val eleg durva tapasztalat (jo ertelemben :))

Gumineaux 2009.11.12. 13:57:21

Naná.
Régi vágyam.
Most már csak egy vállalkozó kedvű útitárs kell. :)

váév építők (törölt) 2009.11.12. 14:06:12

@Krajcs: szerintem olcsóbb a szállás, ha ott szerzed, biztos találsz...
ha japánba mennél, menj vlagyivosztokba vonattal, majd hajóval át a tengeren, úgy tudom elég rendszeres a személyhajó forgalom az utóbbi években, de azért nézz utána.

Balázsbalázs (törölt) 2009.11.12. 14:07:17

@Sün! balázs: Jaj dejó!
Vilagszerte keresgéltem, mi lehet a négyes metró oka.
Már mindefelé jártam, így Szibériában is, így kerültem ide.
SOHA nem mertem arra gondolni, hogy a fátyol ebben a blogben lebben fel!
Hála Néked, sünbalázs!
(te szerencsétlen szellemi nyomortanya)

Benzoate Ostylezene Bicarbonate · http://fbi.gov 2009.11.12. 14:08:32

Egyik gyerekkori vágyam végigutazni, sok megállással, nézelődéssel - mondjuk egy hónap alatt. Valszeg sose lesz rá lehetőségem, de a kérdésre a válasz: Naná hogy bevállalnám!

Missing Link 2009.11.12. 14:08:53

@Gumineaux: én is nagyon mennék, nem idén, nem jövőre, de talán utána.
de ha már mennék, akkor rászánnék egy jó hónapot, megállásokkal, mindennel. Ja, és nyáron.... fagyoskodni utálok.
egy pár fős baráti társasággal lenne a legjobb.

ibn_battuta 2009.11.12. 14:08:57

Mi 2000-ben Ulanbátorból jöttünk Moszkváig, ez a szakasz négy nap és néhány óra volt - nagyszerű lezárása egy egyéves ázsiai utazásnak.

A pontos árra nem emlékszem, de az itt említettnél nagyságrendekkel olcsóbb volt.

A cikkben "Novgorod" szerepel - tévesen. Novgorod városa Szentpétervártól délre van. A Transzszib vonalon Nyizsnyij Novgorod városa van (ex Gorkij).

Az itt-ott megállás nem olyan könnyű, ehhez ugyanis liberális vízumpolitikára volna szükség. Vízumot csak meghívólevéllel vagy "vaucserrel" lehet szerezni, elvileg igazolni kell a szállásfoglalásokat, vagy legalább kamu foglalásokat. Amikor mi voltunk, csak tranzitvízumot kaptunk az ulanbátori orosz követségen (három napunkba került megszerezni). Ez azt jelentette, hogy a vasúti utazás időtartamára + egy napra kaptunk vízumot, így nem tudtunk megállni Irkutszkban, pedig jó lett volna. Moszkvában az engedélyezett egy nap helyett végül két napot töltöttünk, és hazafelé az orosz-ukrán határon még csak el se kérték az útlevelünket...

indapass90210 2009.11.12. 14:09:37

@váév építők: Úgy van ahogy mondod, mávnál megvett jegy pl Bp.-Kievbe 29000 (az egyutas meg retúr pont ugyanannyi, mert a retúrra 50% kedvezmény van)))), ebből Uzsgorod-Kiev 150.68UAH, ami kevesebb, mint 3500 HUF
Mondjuk ezt nehéz megszervezni annak, aki ничего не говорит по-русский, потому что здесь не так много людей понимают по-английски )

johevi 2009.11.12. 14:22:57

Ha az egyik nap leszállok és a következővel akarok menni, mi a garancia hogy lesz hely? Azért a folyosón nem aludnék. Külön buli ezen a vonaton tölteni a Szilvesztert: több mint 10 időzónán halad át a vonat, azaz ennyiszer lehet éjfélkor koccintani. Brutális piaturné :-)))
Dövan: Azért jelenteni még sokan tudnak :-))

I Empire · http://szlawirtus.blog.hu/ 2009.11.12. 14:37:13

Bizony, inni azt lehet egy ilyen úton, sőt tul.képp gyakran csak az az egy marad:)

diktatorikus kleptokrácia 2009.11.12. 14:43:16

@Dövan: ha már Uzsgorod az Ungvár, akkor legyen Kijev az a Kiev :)
de nem kötözködöm, béke van

diktatorikus kleptokrácia 2009.11.12. 14:45:10

@Görögdinnye: köszi, erről beszéltem. most már tudom, hogy Novgorodnál van :)

ikri 2009.11.12. 14:49:39

A szlávoknak nem sok közük van Szibériához -- mondjuk úgy: azonkívül hogy az oroszok megszállták semmi--, mongol és altaji népek élnek ott, maga a Szibéria szó is mongol eredetű: az Alvó Föld. Ezt jelenti.

Titus Pullo Urbino 2009.11.12. 14:52:23

Dédapám 1920-ban Tobolszk nevű szibériai településtől tette meg ezt az utat Vlagyivosztokig, mint hadifogoly, majd hajóra szállva Szuezen keresztül futottak be Triesztbe. Szívesen végigjárnám ezt az utat én is, bár nekik fél évbe telt és a Vöröskereszt finanszírozta.

Zigomer Trubahin · http://ertedmar.blog.hu/ 2009.11.12. 14:55:02

@johevi: Nem lehet szilveszterkor tízszer koccintani, mert nyilvánvalóan sehol sem tesz meg a vonat egy óra alatt egy időzónányi utat. Tehát nemhogy tízszer, egyetlen egyszer sem éred utol az éjfelet.

Egyébként csak keletről nyugatra működne.

anyahajókabinajtóhajtogató 2009.11.12. 15:05:14

Kb ezt az útvonalat akarom megtenni de terepjáróval. Budapestről indulnék és érinteném Kazahsztánt és Mongóliát is. A végcél pedig Magadan lenne Ojmjakon érintésével! Vagy orosz géppel (UAZ, Niva) vagy egy suszuki LJ80-al (a samurai elődje) akarok menni. Hárman vagyunk , még van 1 hely:)

Neménvótam 2009.11.12. 15:08:45

Engem is érdekelne, hogyan működik ez a dolog, hogy ottmaradok egy napra, mert a másnapi vonatra is jó a jegyem. Gondolom helyjegyes a vonat, melyik vagon melyik kupéjában fogok továbbutazni? Esetleg az állomáson le kell zsírozni, átiratni a jegyet?
Az orosz vasutaknál belföldön is okmányellenőrzés van, a jegy névre szól. El lehet sumákolni időnként, de eléggé kockázatos. Mindemellett én idén nyáron vettem Budapesten egy irodánál jegyet, minimális pluszköltséggel az eredeti árhoz képest ( a jegyre rá van nyomtatva, az interneten meg lehet néz

Ronald 2009.11.12. 15:11:16

@anyahajókabinajtóhajtogató:
Egy régi Szamurájjal elindulni egy ilyen útra....hát ahhoz tényleg szamuráj-lelkület kell :-)))

pat bateman 2009.11.12. 15:11:49

@Gumineaux: bevállalnám, de orosz tudás hiányában elég bajos lenne...:) ráadásul nem sok olyan ismerősöm akad aki bírná a nyelvet.

Japánba átruccanni tényleg óriási élmény lehet. vlagyivosztokból átruccanni egy gyökeresen más kultúrájú országba, ráadásul hajóval, máris megborzongtam!:)

GameOver 2009.11.12. 15:12:24

A MÁV bérletem 20 kilométerre 15.000 HUF !!

Nagyvakond 2009.11.12. 15:13:36

Vállalnám-e? Micsodaaaa?

Másfél éve tervezem!

Naná, hogy! Vonatoztam már - igaz, csak 14 órát - oroszországban, de már rojtosra olvastam magam ezzel a témával kapcsolatban!

ziza133 2009.11.12. 15:20:00

@Nagyvakond: Akkor te biztos tudod amit tobbet is kerdeztek, hogy, idezem:
"Engem is érdekelne, hogyan működik ez a dolog, hogy ottmaradok egy napra, mert a másnapi vonatra is jó a jegyem. Gondolom helyjegyes a vonat, melyik vagon melyik kupéjában fogok továbbutazni? Esetleg az állomáson le kell zsírozni, átiratni a jegyet?"
Koszi!

váév építők (törölt) 2009.11.12. 15:21:52

isteni finom házi kajákat árulnak a nénik a vasútállomásokon, mi szinte csak onnan éltünk.
az étkezőkocsi-kaja elég igénytelen volt, vamai gennyes húst adtak rizzsel gulyás néven...elmentünk meglátogattuk a szakácsot, megkérdeztük mi egyebe van?: vólt kaviárja vaja, konzerv felvágottja, meg is vettük mindet fillérekért.
aztán kajaidőben az étkezőkocsiban a sok nyugati túrista, ette a szokásosat és irigykedve bámult minket a kajánkért, persze nekik nem jutott, mert a magyarok megvették mindet..:)

amúgy nagyon csórók, de nagyon rendes népek laknak arrafelé...

s_timcsi · http://autostat.hu/cikk-kereso 2009.11.12. 15:22:07

Én kipróbálnám, igazi kaland lehet! Elindulsz a civilizációból és kilyukadsz a nagy semmi közepén!

ziza133 2009.11.12. 15:29:59

@váév építők: erre nem tudod a valaszt esegleg?
"ziza133 2009.11.12. 15:20:00"

báró Csekonics 2009.11.12. 15:30:34

@anyahajókabinajtóhajtogató: Inkább az UAZ szvsz. A Suzuki is jó kis terepjáró, de az UAZ-t tényleg ilyen körülményekre tervezték, ráadásul nagyobb is és ha ne adj' isten valami elromlik rajta, nagyobb eséllyel kaptok hozzá helyben segítséget.

Amúgy mikor tervezitek a kalandot?

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2009.11.12. 15:36:00

@s_timcsi: az ott élő népek bizonyára jó néven vennék, ha nekik is kinyilatkoznád, hogy a nagy semmi közepén élnek.
nyárspolgár...

váév építők (törölt) 2009.11.12. 15:40:30

@ziza133: mi nem szálltunk le csak a végállomáson, de szerintem ezt úgy kell csinálni, hogy a vonatjegyet végig megvenni, a helyjegyeket meg egyenként lehetőleg az induláskor. ha nem megy, akkor minden megállónál leszálláskor egyből kell megvenni a következő szakasz helyjegyét.
ha elfogyott, akkor sincs baj, szerintem pár dollárért találnak helyet a vonaton pravódnyikok.

Nagyvakond 2009.11.12. 15:42:48

@ziza133: Na, pont ez az, amit én is kérdeztem volna! Ugyanis éppen olyan élményem van ezzel kapcsolatban, hogy a kallernő (gyezsurnaja) kerubként állt a vagonok ajtajánál, és kérte az útlevelet, jegyet, iszonyat precízen összevetette, ott biztos nem lehetett volna kamuzni. Igaz, ez asszem 1. oszt. volt (nem az én pénzemen...), és talán azért.
Amúgy itt hiper tisztaság és rend uralkodott, minden vagonban volt egy beépített szamovár (persze nem díszes), és ha jól emlékszem, kb. 130-150 orintnyi rubelért lehetett inni teát. (A víz ingyér volt, a filtert kellett megvenni, meg a szép üveg-fém poharat "bérelni". Aki saját cuccal rendelkezett, az - szerintem - korlátlanul teázhatott.) A vécé is teljesen "ejrópa" volt, ott mosakodtunk, semmi vizeletszag stb. de - mondom - ez nem a "marhavagon része volt; van ugyanis a transzsziben 1., 2. és 3. osztály, különböző komfortfokozattal, különböző árért - de részemről biztos a legolcsóbbat választanám, és nem csak költségkímélés miatt.

Szóval éppen ezt nemt'om én sem, hogyan lesz másnapra érvényes a jegy, mert hogy meg kell szakítani, az biztos.

Tevan Imrének van 25(!) fotósorozata erről az indafotón:
indafoto.hu/tevan/transib_1_080801_pcs

Az enyimé itten, de az csak Moszkva-Petrozavodszk - és egyéb Rossija-kép: indafoto.hu/szemkeo-andras/eszakoroszorszag_es_moszkva_20/slideshow

peca1000 2009.11.12. 15:45:32

Internet lehetőség van a vonaton?

váév építők (törölt) 2009.11.12. 15:45:45

kazahsztánt is érdemes megnézni, az 4 nap vonattal moszkvából, és imádják a magyarokat, egyre csak azt hajtogatták, hogy mi a testvéreik vagyunk, mi nem tudjuk, de higyük el, hogy így van,. mi onnan jöttünk ide mo-ra!
szép tájak, barátságos népek-
smiling faces, beautiful places.

Nagyvakond 2009.11.12. 15:46:46

@Nagyvakond:
Bocs', tevan képeihez inkább ezt (van benne lengyel és belarusz szakasz is, de ott van köztük többségében a Transzszib is!)

indafoto.hu/tevan/collections/7

Egyéves Önkéntes 2009.11.12. 15:50:18

@Zanzo: ezt én is hallottam, és simán elhiszem róluk :D

Mikron · http://mikron.blog.hu 2009.11.12. 15:55:47

@anyahajókabinajtóhajtogató: Ojmajakonba nehéz lesz, mert a katonaság akadékoskodik. Próbáltuk.

Egyébként nekem is volt szerencsém elvonatozni Peströl Shanghaiba, érintve Moszkvát és Ulánbátort is.
Mi szereztünk rendes orosz vízumot amivel lehetett nézelödni meg leszállni egyes városokban is pár napra. (más helyeken viszont katonák vigyázták a vonatot amíg állt és még a peronra sem lehetett lelépni. 1-2 nappal elöre mindig volt az olcsó jegyekböl a következö érdekes helyig kettönknek elég.

I Empire · http://szlawirtus.blog.hu/ 2009.11.12. 16:06:43

Nincs net a vonaton, én úgy tudom.

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2009.11.12. 16:19:19

Nekem csak azt mondjátok meg, hogy oké hogy gyönyörű a táj, de nem unalmas egy idő után a fülkébe bezárva üldögélni?

Eddig a leghosszabb vonatútjaim Velence (nem a hazai :))) és Brassó voltak, egyik nyugati, másik keleti irányban 13 óra. Mindkettőt élveztem, de azért egy idő után azért előjött az "Érjünk már oda, vagy legalábbis történjen már valami" életérzés... Pláne éjjel, amikor semmi érdekeset nem látsz, csak ugyanazt a sötétséget mint a Budapest-Vác vonalon. Vagy ne ezt vegyem alapul? :)

pat bateman 2009.11.12. 16:25:40

@Nagyvakond: megnéztem a galériádat. profin megkomponáltak a képeid. gratula hozzájuk!

Nagyvakond 2009.11.12. 16:29:47

@Gery.Greyhound:
A végtelennek tűnő tajga-erdő, beszéddel és kézzel-lábbal beszélgetés a "népekkel", és persze leszállni a peronon, kenyeret, sört, gyümölcsöt, szárított halat venni a peronon, besétálni a településre, olvasni, aludni - "átélni" a vagonban...

Nagyvakond 2009.11.12. 16:30:38

@pat bateman:
Спасибо большое!

ZöPö_ · http://route66.blog.hu/ 2009.11.12. 16:31:34

Húúú, de mennyire, hogy bevállalnám. Jövő nyáron!

pat bateman 2009.11.12. 16:33:18

@Nagyvakond: bocsi, nem megy a cirill betű, de esküszöm, hogy ez a blogbejegyzés meg a hozzászólások még az orosz-tanulásra rávesznek...

Nagyvakond 2009.11.12. 16:34:31

@pat bateman:
Ja, nagyon köszönöm; (amúgy meg inkább:
Большое спосибо!)

I Empire · http://szlawirtus.blog.hu/ 2009.11.12. 16:37:33

@Gery.Greyhound: Néha több órás megállók vannak egy-egy állomáson, ahol városnézést lehet beiktatni, ténfergést, ismerkedést helyiekkel stb. Hidd el, az oroszok épitettek erre egy kis turizmust, nem is kicsit, ami azt illeti:)
Este meg előkerül a kártya, a zsuga, és ha szerencséd van akkor a bnődet is ráveszed, hogy veled jöjjön, akkor határozottan lesz esti elfoglaltság;)

sunka 2009.11.12. 16:40:26

www.jaffa.hu/?c=2&p=2&pmin=J&pmax=K

Badár és Horváth még anno '87 -ben nyomták le a Habarovszk -Nahodka szakaszt, melyet a teljesen elmebeteg könyvükben (Jappán)igen részletesen leírnak.Érdemes őket elolvasni.:):)

massziv 2009.11.12. 17:26:42

Én is szivesen kipróbálnám,már tervezgetem egy ideje.Szerencsére a nyelvtudás nem probléma,főleg a barátnőmnek(orosz):-)))

nagysuhi 2009.11.12. 18:20:00

1985. Budapest- Moszkva-Lenigrád vonattal. Gimis osztálykiránduláson 2:1 lány-fiú arány. Régi szép idők. Orosz tagozatos voltam, akkor utáltam, mert kötelező volt de jó hogy most megértem a beszédüket és el tudom olvasni a cirill betűket. Vendégszerető, rendes nép, nekem nagyon rokonszenvesek, arról meg nem tehetnek milyenek voltak a vezetőik.

gealegy 2009.11.12. 18:20:48

@váév építők:
és mostanaban szerinted mennyibe kerulne egy Budapest-Moszkva ill Moszkva-Peking ut, gondolok itt a vonatjegyre.
koszi

gealegy 2009.11.12. 18:22:15

@Haynau:
és mennyibe kerult az Ulanbator-Peking ut?

Zajka · http://szlawirtus.blog.hu 2009.11.12. 18:26:14

@gealegy: Budapest-Moszkva nagyjából 50.000 forint a MÁV-nál (oda-vissza), Moszkva-Pekingről sajnos nincs infom :(

GGerg · http://gergoblogja.blog.hu 2009.11.12. 19:00:52

Egyik nagy vágyam ezt az utat megtenni!

Még csak átfutottam az írást, de én egész más árakról tudok, konkrétan az olcsóbbik jegy is 4450 Euro.

???

Zajka · http://szlawirtus.blog.hu 2009.11.12. 19:05:30

@GGerg: Igen, lehetnek nagyon eltérő árak,a cikkben csak egy magyar utazási iroda árajánlata szerepel. Ennél lehet találni sokkal drágábbat, de olcsóbbat is!
Tény, hogy legolcsóbban akkor jön ki, ha nem itthon, hanem Oroszországban veszed meg a jegyet.

GGerg · http://gergoblogja.blog.hu 2009.11.12. 20:19:13

@Nietoperz: Na jó, de ennyi? Egy-kétszázezer az nem 4500 Euro, a drágább meg duplája..

Az olcsó ár milyen szolgáltatást takar?

2009.11.12. 20:43:12

Kb. 10 éve, még főiskolás koromban terveztük egyik haverral, hogy elmegyünk vele nyáron, aztán végül nem jött össze. Azóta is nagyon bánom és remélem, egyszer még sor kerül rá. Nagy élmény lehet. Már holnap indulnék.

Zajka · http://szlawirtus.blog.hu 2009.11.12. 20:52:02

@GGerg: Szerintem attól függ, hogy hol olvastad ezt a 4500 €-t. Mert lehet, hogy valamilyen utazási iroda szervezi és akkor benne van több program is (szállással, stb.). Maga a jegy szerintem kizárt dolog, hogy ennyibe kerüljön!

kultúrterrorista (törölt) 2009.11.12. 21:00:18

Közvagonnal kell menni,az az igazi kaland! Mi úgy voltunk, igaz nem végig, "csak" 5000km-en. Egyébként az a legolcsóbb, de csak "segítséggel" tudod úgy megvenni a jegyet. Nem turista részleg. És kizárólag valamiféle orosz nyelvtudással ajánlott.
De érdemes!

menyuci 2009.11.12. 21:11:12

@Nagyvakond: "világunk szép, az ember kötelessége megőrizni ezt a gyönyörűséget és megismételhetetlent, amit életnek nevezünk." Ezek a gondolatok jutottak eszembe, miközben néztük képeidet. Szeretem, ahogy megközelíted a természetet, ahogy meglátod benne azt, amit mi földi halandók, csak szeretnénk meglátni, de rögzíteni ily módon már nem tudjuk. Nagyon tetszenek a felvételek. Gratulálunk.

menyuci 2009.11.12. 21:18:52

Nagyon kalandos lehet az biztos. Mi annak idején sokat utaztunk hálókocsival a szocialista táboron belül és nagyon élveztük, természetesen azok az utak max. 2 naposak voltak. Ez kissé hosszabb, ennek ellenére természetesen én is bevállalnám.

menyuci 2009.11.12. 21:22:18

@anyahajókabinajtóhajtogató: Erről nekem az jutott eszembe, hogy amikor még jóval fiatalabb voltam, barlangász társaimmal Indiába próbáltunk volna menni barlangászni Trabanttal! Az lett volna az igazi kaland! Sajnos nem találtunk egyetlen szerelőt sem, aki hajlandó lett volna eljönni velünk, így elmaradt a utazás, de megmaradt a jelszó "edzünk Indiára!" Remélem Neked sikerül. Drukkolok.

anyahajókabinajtóhajtogató 2009.11.12. 21:30:06

@báró Csekonics: Még nem tudjuk, pontosabban egy éven belül de az évszakban nem egyeztünk még meg.

Köszi mindenkinek a bíztatást!

gitáros 2009.11.12. 21:42:24

@johevi:
Ezt a tíz szilvesztert gondold át még egyszer... :))

kewcheg 2009.11.12. 21:50:42

A japán befejezés óriási,csak az az egy gond,hogy ugye valszeg Hokkaidóra lenne gazdaságos a transzfer a földrajzi távolság miatt, akkor meg Japánra lehet tartogatni vagy félmilliót az ottani közlekedési és szállás árak miatt hogy eljuss Tokióba,vagy egyéb nevezetes helyre.Tehát a legjobb ha oda meghívásra érkezik a zember.Ha meg már ott van, nehogy ne hozzon már ott kb.gombokért kapható szigorúan belpiacos jobbkormányos használt Subaru Imprezát vagy Nissan Skyline-t...Ezt csinálják az oroszok is.

váév építők (törölt) 2009.11.13. 07:44:32

@gealegy: rég voltam arra, de szerintem egy csop-moszkva nem lehet több 30 dollárnál,a moszkva-kína pedig kijöhet 200-300 dollárból..
mint írtam korábban nem szabad nemzetközi jegyet venni, hanem csak belföldi jegyeket...

váév építők (törölt) 2009.11.13. 07:46:21

emberek, miért kell nektek internet egy ilyen útra??

crna čokolada 2009.11.16. 21:41:33

Még jó, hogy bevállalnám! Ráadásul nem is akárkivel.. :)
Gratulálok a sikeres cikkedhez, még sok ilyet!

fata morgana 2010.02.18. 22:48:34

Friss informácikóra lenne szükségünk. Ha valaki még olvassa ezt a topicot és rendelkezik némi friss infoval vagy van vmi tippel azzal kapcsolatban hogyan lehet a lehető legolcsóbban megvenni a jegyeket segítség nélkül az irhatna:)
A kommenteket átolvastuk és sokan ajánlották, hogy belföldi jegyeket vegyünk mert így olcsóbb,de sajnos nem beszéljük az orosz nyelvet, sem az ukránt,sem a kínait. Angolul és németül tudunk. Budapestről mennénk Moszkváig vonattal kisebb megszakításokkal(csop-ukrajna-moszkva) vagy repűlővel. Innen mennénk Moszkva-Bajkál tó, Ulanbator-Peking útvonalon.

Zajka · http://szlawirtus.blog.hu 2010.02.19. 14:16:36

@fata morgana: szerintem a kommentekben elég sok info van, de ha a felhasználó névre kattintasz, akkor tudsz emailt is küldeni akinek akarsz. mindenesetre itt egy hasznos link, angolul www.trans-siberia.com/

fata morgana 2010.02.19. 15:00:25

Köszönöm a tippet.A kommenteket végig olvastuk,legtöbben azt irták másodosztályon utaztak,volt némi nyelvtudásuk.Mi 3. osztályon szeretnénk utazni a helyiekkel, és ,mint említettem még nem tudunk oroszul és a lehető legolcsóbban szeretnénk kijönni.

PanelCaesar (törölt) 2010.02.24. 20:52:46

Sziasztok!

Engem is érdekelne az út, a nyáron akarjuk megtenni egyik barátommal a Moszkva-Peking távot. Az 1000 út iroda 128,000-ért kínálja, amit sokallok. Olvastam a kommenteket, de nem teljesen világos, hogyan lehet csak belföldi jegyeket venni. Ha átmegyünk a mongol illetve kínai határon, akkor ott is szakaszonként? A pótdíj a hálókocsira vonatkozik? Azt is írják, hogy a helyieket kell megfűzni a jegyvásárlásnál. Ez kicsit részletesebben mit jelent? Ha valaki más is szervez utat, akkor örömmel venném a segítséget. Illetve együtt többet kiokoskodhatunk :)
süti beállítások módosítása